Nepodceňujte přirozený pohyb!

Nepodceňujte obecnou vytrvalost. Kolik kroků denně nachodíte? Víte to? Chodíte na procházky? Nebo zkrátka chodíte? Na tramvaj, autobus?

Cvičíte? Máte rádi skupinové lekce, kde si dáte pořádně do těla? Zvednete si tepovku a pořádně se vybijete?

Dobrá. Ale třeba očekáváte jiné výsledky. Nedaří se vám hubnout, jak byste chtěli. Máte chuť na sladké. Možná to tak úplně nefunguje.

Je možné, že jste narazili na problém dnešní doby – málo se přirozeně hýbeme. To, co dřív bylo bráno automaticky – že všichni jsme obecně vytrvalí, dnes neplatí. Ráno sedneme do auta, dovezeme se co nejblíže vchodu do kanceláře, tam celý den sedíme a autem se dovezeme zase před domov, kde psychicky unavení z práce lehneme na gauč. Aha? Kolik kroků jsme nachodili? Kolik přirozeného pohybu jsme vykonali?

A pak si řekneme, že by tedy bylo fajn začít cvičit. A ty skupinové tréninky jsou prý super. Jenže – vysoce intenzivní tréninky bez obecné vytrvalosti, to je něco, jako byste stavěli dům bez základové desky. Srdci to moc dobře nedělá. Pálíte převážně cukry. A máte na ně potom chuť. Takový trénink fungovat bude jen ve VELMI omezených mantinelech.

Zaměřte se na vytrvalost. Choďte. Pomalu běhejte. Jezděte na bruslích, na kole. Nespěchejte. Dejte tělu čas naučit se spalovat tuky. Dejte mu kyslík pomalou, delší aktivitou. A věřte, že vaše vytrvalost půjde nahoru a s ní pak i vaše kondice. V kombinaci s vytrvalostí pak mají intenzivnější skupinové lekce a posilování nezastupitelné místo. Vše začne dávat tělu smysl. A to velký! Jak jsem psala výše – vytrvalost je základní stavební kámen a intenzivní tréninky jsou nadstavbou, druhým krokem. Pomůže vám to nasledně růst. A velmi výrazně. Ale bez obecné vytrvalosti to nepůjde. Nemluvě o tom, že vytrvalostí se fajnově hubne 😉

Hýbejte se přirozeně a přidejte cvičení, které vás bude bavit. Funkční trénink, kondiční posilování, jogu, pilates, Tabatu, trampolínky. To je recept ke zdraví a k radosti. Recept, na který jsme v rychlosti dnešní doby téměř zapomněli.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..